Perjuangan Belum Selesai

Tuesday 3 April 2012

PTPTN Akan Dimansuhkan???

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia...

CST nak share dengan teman Mahasiswa sekalian tentang satu perkara yang sangat sinonim dengan Mahasiswa di IPT iaitu PTPTN. CST dapat maklum PTPTN akan dimansuhkan sekiranya Parti Pembangkang memerintah kerajaan Malaysia. Fuhhhh, memang x patut betul la dorang ni. Tak habis-habis nak menyusahkan Mahasiswa. Dah la mempergunakan Mahasiswa untuk berDEMO demi kepentingan politik.

CST pelik dengan pembangkang ni bukannya apa, waktu dekat PRU13 ni, macam-macam plak 'Janji Kosong' yang ditaburkan kepada Mahasiswa untuk sokong dorang dengan bakal memberikan pendidikan percuma. Apa yang percumanya pun tak tahulah CST sebab CST fikir Mahasiswa ni memang percuma menerima pendidikan yang ditipu oleh Pihak Pembangkang ini.

Kenapa CST katakan sebegini, jom kita cakna dengan keadaan Mahasiswa di Turki yang Ketua Pembangkang ni mempergunakan...

  •  
  •  
  •  
 Pastu kita tengok apa jadi di Turki yang sebenarnya


Klik SINI dan SINI OK untuk lebih pasal keadaan Mahasiswa di Turki ni.

Adakah anda yakin dengan Pindidikan Percuma yang ditawarkan ini oleh Ketua Janji Kosong ini??? CST yakin keadaan ini bukannya meringankan beban Mahasiswa di IPT malah bertambah beban dengan kos peralatan untuk pendidikan yang sangat tinggi.


Janganlah jadi Mahasiswa yang seronok dengan tawaran yang belum pasti pendapatannya namun jadilah Mahasiswa Hebat yang sentiasa bersyukur dengan nikmat keAmanan & keMakmuran yang kita ada di IPT. Jikalau PTPTN itu membebankan, xperlu pinjam @ terima OK. Kalau mansuhkan, apalah nasib Mahasiswa yang berlatarbelakangkan keluarga miskin. Berfikirlah menggunakan Akal fikiran dengan baik demi masa hadapan yang Cemerlang & Terbilang.

Sumber dari SARFAMS

No comments:

Post a Comment