Perjuangan Belum Selesai

Monday 20 February 2012

Ohhh...UMP

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia...

CST nak share skit kejadian di UMP yang mana CST sgt cakna akan nasib Mahasiswa di Pantai Timur ni. CST bukannya apa, CST kesian dengan Mahasiswa UMP yang terpaksa meredah hujan hanya sekadar berpayung dan berlari2 di tika hujan lebat...puitis plak kan...hehehehehe

Ni CST share la gambar2 yang CST dpt yang mana baru je berlaku iaitu sekitar jam 3.00-4.15pm di UMP. Korang tengok & nilai sendiri la OK.

  Mahasiswa terpaksa menunggu sehingga hujan reda untuk bergerak


 Ke kelas dengan berpayung dan basah kuyup


 keadaan pejalan kaki dan kereta yang tidak selamat




Melintas jalan dalam keadaan bahaya

 Berbasikal sambil berpayung

 berkumpul di hujung blok kuliah untuk pulang ke kolej kediaman


Persoalan yang CST cuba timbulkan adalah adakah pihak pengurusan mahupun MPP itu sendiri tidak cakna akan keadaan sebegini?. Hal ini kerana, CST tengok pun kesian sebab sudahlah hujan lebat, habis basah pakaian samada ke kelas mahupun pulang, kesihatan pelajar, keselamatan & pelbagai lagi. 

CST harap pihak pengurusan UMP mahupun MPP itu sendiri cakna akan nasib Mahasiswa. Kepada MPP, lihatlah keadaan ini dengan serius kerana CST prihatin dalam pembentukan Mahasiswa Hebat.  Anda adalah Mahasiswa yang membawa suara Mahasiswa & berhujahlah dengan diplomasi bukannya demonstrasi.

Cadangan CST, suarakan dengan serius susur gajah berbumbung untuk Mahasiswa dalam memudahkan urusan harian terutama dalam menuntut ilmu. Hari2 kita sentiasa di sinari dengan cahaya matahari yang panas & hujan. Bagaimanalah keadaan Mahasiswa OKU?????

No comments:

Post a Comment