Perjuangan Belum Selesai

Tuesday 27 March 2012

Jom Bermuhasabah Sebentar

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia...

Kepada teman-teman Mahasiswa sekalian, CST kali ni nak share somthing lain daripada yang lain. Benda ni pun untuk pengetahuan kita semua sebagai Umat Islam dan juga aktiviti yang Wajib kita laksanakan setiap hari iaitu Amal Ibadah kita kepada yang ESA dengan menunaikan Solat. Mungkin kita semua tidak pernah tinggalkan Solat, namun adakah kita menyelami & memahami setiap makna setiap bacaan kita dalam Solat???

Di sini CST nak share ngan Mahasiswa sekalian Maksud setiap perlakuan kita dalam Solat. Jom kita Cakna.


Best dan mudah kan untuk kita memahami maksud setiap pergerakan dan bacaan kita dalam Solat. CST sentiasa mencari sesuatu yang mudah untuk Mahasiswa memahami dalam membentuk Mahasiswa Hebat. Bukan sahaja dalam perihal Politik Mahasiswa mahupun Politik Malaysia, tapi perihal kita sebagai Umat Islam yang sujud pada Yang 1, BerIman pada Yang 1 dan Agama Yang 1. Semua demi Islam dan masa depan Islam.

Jikalau kita sendiri tidak menilai sesuatu itu dengan baik dan asyik menyembunyikan kebenaran dan menyebarkan kemungkaran, semestinya Islam yang Indah ini akan hilang keindahannya oleh kerana Insan-Insan yang mempergunakan Islam dalam perjuangannya untuk menutup kesalahan peribadi & untuk kepentingan peribadi. Sama-samalah kita bermuhasabah.


Selamat Beramal & Menunaikan Ibadah yang merupakan salah satu dari Rukun Islam...

No comments:

Post a Comment